24 jan. 2011

Helt rätt

Hittade en blogg via bilddagboken som heter www.horseheaven.blogg.se. Hon skrev om ponnyakutens casting. Att hon tyckte att Oliva (hon som har Lester) gjorde helt fel / att tränaren sa fel. Wilma (hon som har bloggen) skrev bl.a såhär:

Hennes problem med hennes ponny är att hon inte kan longera den, dom säger till henne i filmen att lägga till spöt lite på baken & då hugger hennes häst & ser sur ut. 
Vilket hästen gör helt rätt tycker jag. Jag kan se klart & tydligt att hästen inte har någon aning om vad den ska göra, den går till sin människa eftersom den oftast leds bredvid henne & tror då att han ska göra det, men nu får den ett slag på baken & jo klart den säger ifrån då. 
Om hon istället skulle gå brevid hästen & sedan försöka länga linan steh för steg skulle det troligtvis bli mycket lättare för hästen att förstå, men istället står hon & slår med spöt & går runt hästen. Klart den blir förvirrad & irriterad.




Se inlägget här:

3 kommentarer:

  1. Jag har också skrivit om ponnyakuten, fast det kommer inte upp förrän ca 18:00 imorgon (tidsinställt)

    SvaraRadera
  2. Tkr inte det stämmer, det är ju skillnad mellan att LÄGGA spöt på baken och SMÄLLA TILL hästen! Spöt är ju mer en stärkande hjälp, som en längre arm!

    SvaraRadera
  3. Jag har skrivet med Ollivia & hon har själv sagt hon var okunnig & det blev fel.

    Det är skillnad på skvaller & sanning!
    Don´t forget that!

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!