19 sep. 2011

Smilla byter Thonna



Typ: B  -  Inriktning: Allround  -  Kön: Sto  -  Födelseår: 1998
Namn: Sieverholms Thonna  
Hej jag heter Smilla och är 7 år. Jag har tagit över min stora syrras ponny Thonna men hon är för pigg för mig. Vi har hoppat clearrounder på 50 cm och hopptränat. Men Thonna vill hoppa högre och ut och tävla med en lite duktigare tjej än jag. Thonna är jätte snäll men lite pigg. Har du nån lite lugnare ponny som kanske jag kan lära mig rida på, så kan vi byta? Min stora syster har tävlat hoppning på Thonna innan. Hon har gått SM 2 gånger. Fast bäst är hon på lokal & reg nivå i LC & LB klasser. Så om du ska lämna din nybörjar ponny och ha nån lite bättre, kanske vi kan byta??
LB hopp
Pris  1 kr

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=531693

14 kommentarer:

  1. Trodde inte att du skulle skriva någonting om Nellie, och trots att Smilla inte är Nellie känns det väldigt så. Nellie la ju inte ut filmer på när Smilla red eftersom att hon inte ville att det skulle hamna på skvallerbloggar.................

    SvaraRadera
  2. skulle aldrig svara på en sån oseriös annons! Vill man byta häst kan man inte låtsas att man är en "7 åring" -,-

    SvaraRadera
  3. Annonsen kändes väl inte mega seriös. Jag vet inte om jag skulle byta ponny med någon som låter 7:åringen själv skriva annonsen, och dessutom sätter priset en krona? Smilla är förresten sötast! Hon rider jättebra för att vara sju år. Jag skulle inte klara av Thonna själv tror jag...

    SvaraRadera
  4. Du fick väl inte skriva om nellie eller om något som ar med henne att göra. Eller hur var det nu?!

    SvaraRadera
  5. jag tror inte det är smilla som srkivit detta faktistk.

    SvaraRadera
  6. kolla numret i annonsen, såååå fejk ;p

    SvaraRadera
  7. Det är ju självklart föräldrarna som skrivit, man ser på språket att det inte är en 7-åring. Har dem ens börjat lära sig läsa och skriva? Och hur duktig är man vid den åldern på rättstavning? Hellu!?

    Och utropspriset 1 krona stod ju för att hon helst ville byta, och inte sälja. Priset går för övrigt att diskutera med ev. köpare. Vet många som ska sälja häst som inte sätter ut pris, det är ju en fråga om rätt köpare till rätt pris..

    SvaraRadera
  8. nummret är till en person i cantrala göteborg(hitta.se hihihihi) såå njää tror inte att hon ska byta bort henne ;)

    SvaraRadera
  9. eller jo det är visste sant då en tjej frågade nellie om dom skulle sälja thonna och så sa nellie att smilla ska byta henne till en mindre ponny!

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!