16 juli 2011

Ett sätt att få sin häst såld?

Fick in ett tips om en b-ponny som var till salu. Hon/han som säljer hästen skrev i annonsen att Nicholai von Benzon Hollesen har tävlat den.

Är det ett sätt att få sin häst såld? Att någon "känd från ponnyakuten" har tävlat sin häst? Hade du nappat på det? Blivit mer intresserad av att en "känd" ryttare tävlat honom. Eller hade du blivit precis lika intresserad om det var någon lika duktig men som inte var igenkänd?

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=503161&inriktning=&typ=%20/%3E

10 kommentarer:

  1. Jag hade tyvärr inte blivit extra intresserad för det! man rider ju inte bättre för att man är "känd" Även om nu Nicholai är jätte duktig!, inget illa mot han!

    SvaraRadera
  2. haha. Det där blir bara patetiskt! Man köper väl en häst? inte en "tävlad av häst".. Nja, det där lockar inte mer än något annat..

    SvaraRadera
  3. Jag vet vem/vilka som har lagt ut anonsen. Min gamla ridlärare och hennes "nya" ridskola, vet inte varför dom skrev om nicke men det har iallafall inget med att man häldre vill köpa en häst som har blivit tävlad av någon känd att göra, mer typ att han är en duktig ryttare tror jag och att hästen har varit i bra händer:) Jag vet inte om dom bara har den för att få in mer dressyrkunskaper i den eller om dom har köpt den och ska sälja nu:)

    SvaraRadera
  4. jag kanske skulle blivit mer lockad av att köpa en häst om jag visste att det var någon duktig som ridit den, tex Linn ingvarsson skulle jag bli intresserad för då vet jag att den är rättriden.
    Men dock eftersom att jag inte är så speciellt imponerad av Nicholais ridning så skulle jag snarare avskräckas från att ta den ponnyn ...

    SvaraRadera
  5. hahaha man kan ju imte bli känd för haft problem me sin häst :P haha

    SvaraRadera
  6. Nej, jag hade snarare tagit avstånd. Jag skulle INTE vilja köpa en häst som Nicholai, dressyrmupparna eller någon av alla dessa snorungar som kallar sig "proffs".

    SvaraRadera
  7. Att någon från Ponnyakuten har ridit ens häst kan väl inte vara något att skryta med? De är ju där för att de har problem som de inte klarar av att lösa och det är en av grundstenarna till att vara en bra ryttare, kunna lösa sina egna problem. Sedan att det var just Nicholai var väl okej, det är allmänt känt att han tävlar höga klasser. Men att skryta med Ponnyakuten tycker jag inte är lockande.

    SvaraRadera
  8. dom har tatt bort känd från ponnyakuten nu :S

    SvaraRadera
  9. Julia tog orden ur munnen på mig, word!

    SvaraRadera
  10. vf skriva "känd från ponnyakuten"? Folk som är med i den misslyckade serien är ju med i för de behöver hjälp. Det som är så pinsamt är att folk FÖRSÖKER hitta fel på sina hästar för att kunna vara med i tv och bli smått kända.
    hmm... läste att folk att skrivit ungefär samma skit osm ja orkar inte bry mig.

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!