27 maj 2011

Gammalt skvaller

Oj, kollade igenom min mail idag och läste ett som jag fick för längesedan om fejkbloggen NHexperten. För att uppdatera bloggen lite tänkte jag att jag kunde publicera detta ändå.

Hej! Var och tittade runt på lite bloggar och hittade en väldigt intressant blogg, haha. vet inte riktigt vad jag ska tro om personen som skriver. i alla fall...
Hittade detta inlägget där hon kritiserar martingal och dessutom skriver att "som ni ser på bilden hjälper den inte ens", men saken är den att det inte är en sådan martingal som ska hålla ner huvudet på hästen utan den på bilden är en irländsk martingal som är till för att tyglarna inte ska åka ovanför huvudet x) Alltså hjälper den irländksa martingalen inte med att hålla ner huvudet på hästen, det klassas nog inte ens som hjälptygel eftersom den inte gör så att hästen går i en bättre form som de flesta andra hjälptyglarna.
 
Hennes inlägg: http://nhexperten.blogg.se/2011/january/min-asikt-om-martingal.html#comment
 
En irländsk martingal:




MVH Sofi
http://jockeylife.blogg.se

1 kommentar:

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!