21 apr. 2011

Fake tävlingar

Vad tycker ni om blogg tävlingar som skribenten bara låsats ha bara för att få fler läsare. Det tar tid att vara med, det ger falska förhoppningar och det är allmänt surt att veta att det bara var på låsats. Ett exempel på att ha en sk. fake tävling kan var så här:

Här lottade Kajsa ut ett par tretorn. Tror ni det var troligt att hon skickade dom där tretorn stövlarna till Sofia?

Eller kanske den här bloggen som vann hos Brusella. Hon heter för det första "bara tävling". Och för det andra uppdaterar hon med ett inlägg per dag, har ingen design, inga kommentarer och inga bilder. troligt?

Vad tycker ni om sådant här? Är jag inne på helt fel spår? KOMMENTERA OCH BERÄTTA VAD NI TYCKER :)

11 kommentarer:

  1. Jag förstår inte hur elaka människor kan vara.
    Självklart är det ingen Lisa om vunnit på brusella,det ser man på namnet på bloggen.
    Och Sofia hos Kajsa,tror inte deet.
    Fy fan på fake tävlings personer!

    SvaraRadera
  2. Lätt att kunna kontakta henne när hon varken skrivit blogg adress eller hotmail lixom.

    jag bad henne höra av sig, när hon hört av sig skickar jag stövlarna !

    SvaraRadera
  3. Så jävla illa altså. Det är inte schysst att göra så :S!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker de är viktigt att våga bojkotta tävlingar där de inte finns någon tydlig sponsorlogga på!

    /Eleonor

    SvaraRadera
  5. Jättetråkigt, man vet ju inte vilka som är riktiga och vilka som är fake! Men om någon tävlar ut saker för flera tusen som t.ex. stövlar, och inte skriver vem som sponsrat så är det nog fake. För vem lägger ut dom pengarna själv på saker att lotta ut?

    SvaraRadera
  6. Urs, fake, fake, fake, inte kul! :(

    SvaraRadera
  7. Jag är aldrig med i dyrare tävlingar som inte har någon sponsor som vill ha länk. Som "Brusella" skrev när jag frågade henne om hon hade spons, hon svarade att "det var ett lokalt företag som sponsrade", men ofta ett företag sponsrar och sedan inte vill ha reklam...

    DEt förstör bloggarna när såna bedrägerier sker. Egentligen borde man anmäla hela högen...

    SvaraRadera
  8. jag tycker att folk som ens anmäler sig till tävlingar utan sponsorer är korkade. I alla fall när det gäller ridstövlar och andra dyra saker för INGEN beställer något för flera 1000 kr och sen lottar ut det. De mest korkade är såklart de personer som har hand om dessa faketävlingar. Blä på dem!

    SvaraRadera
  9. Men Kajsa,välj en ny vinnare då inom 3 dagar om hon inte svarar.

    SvaraRadera
  10. Det är helt uppenbart att det cirkulerar många fake tävlingar men det fungerar ju uppenbarligen för bloggarna får fler prenumeranter och läsare...den tävlingen superdupershop.blogg.se hade måste vara fejk

    SvaraRadera
  11. Man skulle ju kommentera inlägget för att vara med och tävla, ingen "Sofia A" har typ kommenterat...
    Jo en, man får väl kolla på hennes blogg om hon skrivet nått om stövlarna där!
    Annars är det ju helt klart fake! :@

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!