25 apr. 2011

Era åsikter

Fick in ett mail nyss där det stod så här:

Med detta menar jag absolut inte med att vara elak, har själv haft samma problem med min ponny. Men Sara (carlssonpataket.blogg.se) har ju väldiga problem med att hitta sadel till Soccan. Men jag reagerar på att hon inte tänker att Soccans mage är problemet! Tycker ärligt talet att Soccan har en rejäl ponnymage. Få bort den ( som tex sänka oljan hon får som Sara skrev om i vintras, tycker hon blivit tjockare sen dess) så tror jag säkert hon hittar en sadel som passar! Funkade ju med min welsh cob som är groteskt bred och rak :)
Vad tror ni? Det är ju svårt att avgöra från bilder iofs...
( hoppas Sara inte tar illa upp, älskar hennes blogg! :) )
Storprickigt.blogspot.com

Mvh Nikolina


Vad tycker ni om detta? Sara tycker ju själv att Soccan är tjock. Är det är bra bit på väg då att sänka oljan eller ska hon helt enkelt bara motionera mer? Vill höra era åsikter (om det kommer tillräckligt många blir det surprice på fredag troligtvis)!



4 kommentarer:

  1. jag träffar soccan rätt ofta och hennes mage är rent utsagt gigantisk! den verkar liksom utspänd på nåt sätt kanske beror på fodret vad vet jag men jag vet att förra våren tex så såg hon INTE ut såhär nu är hon enligt mig fet eller iallafall hennes mage men sara verkar ju som om hon ska försöka banta den så det är väl ok antar jag x)

    SvaraRadera
  2. Jag börjar med att säga: Jag tar inte illa upp! :) Är tacksam för alla tips och idéer som ni kommer med.

    Hon har inte fått olja på flera månader, så den är nog inte orsaken till magen ;)

    Hon är inte heller fet, utan det är som sagt magen som är stor.
    Vi har velar ge henne lite mer hö sen i somras, då hon gick ner massa i vikt av fästingsjukan och behövde ordentligt med grovfoder för att komma tillbaka igen och ha något att bygga muskler av.
    Hon har lätt för att bli bukig, det har hon, men valet var inte så svårt.. Hellre en ponny med rund mage och rund kropp än en ponny med mindre mage och som ser ut som ett benrangel i resten av kroppen.

    Jag har tänkt på att magen puttar fram sadelgjorden. (så det är därför magen måste bort)
    Har försökt att rida bort magen, riktig hårdträning, men det har varit väldigt svårt när sadeln hindrar henne. Så det har varit lite som en ond cirkel. Men har samtidigt inte velat minska hömängden, för att som sagt kunna ha något att bygga muskler av.
    (det är troligtvis något annat som har hindrat henne att jobba på rätt sätt också.. vi ska kolla upp henne på klinik så snart som möjligt, för säkerhets skull)

    Då sadeln inte har legat bra, har hon inte kunnat bygga några ryggmuskler och bukmuskulaturen har då inte heller kommit någonstans.
    När ryggmusklerna och bukmusklerna kommer, så kommer magen att "höjas" och inte vara så stor.
    Å andra sidan:
    I höstas, när hon knappt hade någon mage alls, så åkte sadeln fram minst lika mycket...

    Så nu vet ni läget litegrann :)
    Om det är något annat som någon undrar, bara fråga på.

    SvaraRadera
  3. Varför inte godkänna min kommentar? :)

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!