5 apr. 2011

April, april

För fem dagar sedan var det ju en ganska välkänd dag. Första april. Dagen då dom flesta blir blåsta. Lurade ni någon?

Några av våra storbloggare försökte ju på sig en luring. Vilken var bäst? (Klicka på deras namn för att komma till inlägget)

1. Hastdiggaren

Vet ni egentligen hur jag fick mina läsare som jag har nu? Genom att sätta upp och ge lappar med min bloggadress dit jag går! Till exempel har jag satt upp några på Ica, (men ägarna tog bort den?) i skolan och även annonserat i olika tidningar till exempel Norrtelje Tidning. (det är det jag oftast sparar pengar till) Och när jag sett folk som ser ut att gilla hästbloggar har jag gett dom en av lapparna som jag alltid har en bunt av i jackfickan. Super, fungerar verkligen! :)
Så ett tips är att sätta upp en lapp i stora matbutiker, shoppingscentrum där det finns anslagstavlor eller överallt där det finns mycket folk! Be också dina föräldrar och släktingar att alltid ha en bunt att sprida vidare. Lycka till, varje ny läsare är värd allt extra jobb :D


2. Dressyrmupparna

Sorry för låg uppdatering, jag kom just hem. Mamma och jag har nämligen varit och kollat på en häst! En dressyrhäst så klart, lite äldre läromästare på msv-nivå som vi kan dela på (mamma och jag). Bilder och film kommer under dagen, både från när försäljaren och jag red.

Det är bara Ingrid som fått veta detta fram tills nu eftersom vi inte var säkra på om vi skulle åka och provrida.


3. TeamSL

Nu var det beslutat - jag har hoppat av skolan 
Som ni vet har jag velat med mitt beslut, men nu är det gjort. Blir bäst så
.


4. Pontuslidsell

Jag bloggade ingenting igårkväll tyvärr, det beror på att jag och mamma kom hem väldigt sent. Vi var faktiskt iväg och provred en häst. Det var ett tyskt sto född-00, gått någon 150 med 4 fel och en hel del 140-145, derby osv. Så väldigt rutinerad. Faktiskt min typ av häst och den känns väldigt intressant..ska se hur vi gör men det är verkligen inte omöjligt att vi besiktiar den i veckan!



8 kommentarer:

  1. Hastdiggarens var roligast.
    Men tycker att Gennes´s var mest trovärdig eller vad man säger. Gick lättast på ;)

    SvaraRadera
  2. helt klart hästdiggarn!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad tycker du om vad hööks? Gillar du att dem kopierar så sjukt mycket?
    Har du sett det senaste schabraket...

    Hööks: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400488&deptid=106&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

    Lamicell: http://www.chevalridsport.se/sv/schabrak/allround/allroundschabrak-platinum-fran-lami-cell.html?grp=625849

    SvaraRadera
  4. Rosanna!:D

    (hastdigggaren)

    SvaraRadera
  5. Rosannas lät roligt, eftersom folk förmodligen bestämde sig för att göra så själva.. Genne's var lite för seriös. Aprilskämt ska vara roliga, inte sånt som faktiskt är allvarligt.
    Linn's var bra, men då var jag för medveten om vilken dag det var så.. Det dödade hennes försök att driva med en.

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!