24 feb. 2011

Nej tack

Fick in ett mail från en tjej som påpekade att Braven(Linns förra ponny) tappat muskler sen han kom till Victoria. Hon tycker att det är stor skillnad på bilderna som jag lägger upp nedan.

Men jag gillar faktiskt inte sådan slags mail. Tycker det är dålig och omogen stil att påpeka om en häst har tappat muskler, om en tjej rider dåligt eller om någon har ful utrustning. Det är inte jag som bestämmer hur dom ska se ut! I hästvärlden är oftast många rappa i käften och säger ibland rätt ut vad man tycker och tänker om ens häst. Jag är inte sådan längre. Jag vet själv hur ledsen man kan bli om någon säger t.ex. "du kanske borde låta någon annan rida ponnyn ett tag". Det är inte okej! Eller "gud vad fult träns". Egentligen borde man inte ta åt sig, men det gör jag faktiskt. Alla är olika! Hästvärlden är kaxig, men jag är mogen nog att inte vara elak och påpeka hur andra rider eller ser ut.


Förövrigt tycker jag att Victoria gör ett grymt jobb med Braven!

11 kommentarer:

  1. hon är skitduktig, bättre än mig med hästlängder!
    men, helt ärligt nudå, tycker ni inte han fått väldigt mycket tunnare hals? :o jämför bilderna ovan...

    jag tycker fortfarande hon är jätteduktig :>

    SvaraRadera
  2. tycker inte det är stor skillnad.. det är faktiskt vanligt att en häst "tappar" lite under vinterhalvåret.

    SvaraRadera
  3. Victoria är jätte duktig med B, men måste hålla med om att han var tjusigare för ögat när Linn hade honom. Dock har inte Victoria haft honom så länge, så man kan inte förvänta sig att han ska gå lika exemplariskt om dom inte känner varandra riktigt än. Så somsagt, V gör ett sjukt bra jobb med honom och dem kommer att gå väldigt långt tillsammans tror jag!

    SvaraRadera
  4. Tror nog inte Vicktoria ridit Braven lika hårt i början som hon fick honom som Linn gjorde. Alltså menar inte överantränger. Utan jag syftar på att Victoria antagligen tagit det lungt med Braven, eftersom hon inte haft honom så länge. Då kanske han har tappat lite. Men jag slår vad om att så fort hon lärt känna Bravem kommer musklerna tillbaka, och han blir lika musklad som förr

    SvaraRadera
  5. En bild är ju på sommaren och en på vintern, så då blir det en ganska orättvis bedöming. För det mesta så ser hästarna biffigare och mer musklade ut på sommaren. Så man kan inte jämnföra så där.

    Sen till tjejen som mailade dej, visst har braven nyss kommit dit? det tar ett tag att lära känna en ny häst för att veta hur man ska träna rätt, så det är kanske inte så konstigt om han "tappar" musklerna han haft eftersom dom inte känner varandra ännu helt till 100%.

    SvaraRadera
  6. Det är ju nästan en självklarhet att hästen tappar lite muskler när den kommer till en ny ägare, innan man lärt sig rida den rätt m.m. Men dom kommer alltid tillbaka tillslut! ;) Victoria är grym!

    SvaraRadera
  7. Victoria är jätteduktig!
    Inte för att vara sådan men tycker alltid att braven har sätt bättre ut med Linn. men samtidigt kan jag inte säga så eftersom att Victoria knappt haft hästen några månader. Jag tror helt att hon kommer ta braven till den nivån han var på som bäst, minst. :)

    SvaraRadera
  8. Om det nu är skillnad är det väl ganska klart, V har ju inte haft honom lika länge som L hade honom! :)

    SvaraRadera
  9. Tänk vilken press man får bara för att man köper en "kändis häst" och det är inte konstigt om han nu har tappat lite, som dom flesta skriver gör många hästar det vid ryttar byte. Och så tycker jag inte heller att man ska gå och säga att Linn red honom mycket bättre och bla, bla. Självklart gjorde hon det, men så hade hon haft honom i flera år och kände honom utan och innan. Jag tvivlar inte en sekund på att Victoria kommer rida honom precis lika bra! :)

    SvaraRadera
  10. Vill bara tillägga till detta inlägg (mest med tanke till den som skickat mejl om ovanstående) alla hästar förändras när dom byter ägare. Så är det, finns ingenting negativt med det.
    Blir så förbannad på en del som inte har insett verkligheten om att saker och ting förändras.

    SvaraRadera
  11. Visst, han kanske har tappat liiite muskler, MEN nästal ALLA hästar tappar musklerna hos de nya ägarna för att sedan bygga upp dom igen, så folk som påpekar sånt vet nog inte vad de pratar om!

    Sorry att jag kommenterar liiite i efterhand ;)

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!