27 feb. 2011

Mycket om Nicholai nu, jag vet..

Ni som tittar på Ponnyakuten och är uppmärksamma märkte nog att Nicholai sa att Bilbo är import från Irland. Och det ser man ju också! Riktigt snygg är Bilbo om jag får säga det själv.

Men till saken. Ni har ju märkt att inte Östadkulle är med i svängarna. Här märker man det också ganska tydligt:



















Svensk ridponny? Skulle inte tro det ;)

Btw. Gud vad Bilbo har förändrats sedan Ponnyakuten spelades in. Han var cool lugn ute på Scandi. Lugnast av alla!



6 kommentarer:

  1. Du måste ju vara efterbliven -.-
    ALLA ponnyer som registreras i sverige blir just "svensk ridponny" även om de är importerade.

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju vara helt efterbliven -.- först hackar du på nån för att det är fel, sen har du inte ens kollat upp fakta först!

    ALLA ponnyer som är registrerade i Sverige men inte har någon ras, bli just Svenska Ridponnyer!

    SvaraRadera
  3. Men börja med SKVALLER! Detta är so last year så det finns inte, är inte ens kul att läsa.

    När man importerar hästen till sverige från tex. Irland så brukar man göra om passet, ett svenskt pass och då blir en importerad ponny en SVENSK RIDPONNY!
    Är det någon som inte är med i svängarna, är det du.

    SvaraRadera
  4. Man skriver att det är en svensk ridponny om det är en korssning även om den är import irland :)

    SvaraRadera
  5. Alla hästar som inte är någon bestämd ras som till exempel Welsh räknas som "Svensk ridponny." Därbland även hästar importerade från Irland.

    SvaraRadera
  6. Som de ovan har skrivit, ponnyer som inte har sina pass, blir improterade osv. blir registrerade som Svensk Ridponny, så det är korrekt.

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!