25 juli 2011

Sofie Wernborg

Här är lite intressant fakta som ni antagligen inte visste om Sofie (pa2) och Musse!


- Hennes förra ponny Stjärna lämnade hon in hos en hästhandlare och fick Musse i utbyte. (Skulle aldrig göra det med min ponny, jag vill se var hon kommer)
- I dressyren är Musse så jobbig så hon brukar få hjälp av andra att "värma upp honom"
- Hon bor i Sollentuna och innan i Rotebro
- Använder Pessoabett och gramantygel i dressyren på Musse.
- Var även på uttagningen på del 1 på PA med sin ponny Little Star (Stjärna) För att hon var rädd för vattenkoppen.


Tack för tipset Anna!


Det var inte meningen att göra någon upprörd med detta inlägget och därför så stryker vi detta inlägget! Blir nog bäst så!

31 kommentarer:

  1. Vad spelar det för roll ifall man har ett träns från Hööks och kostar 179:- Så omoget är det att skriva sånt. Pinsamt!

    SvaraRadera
  2. vad är det för fel med ett träns från hööks som tävlingsträns ?? tkr bara att detta var lite tyket, du brukar inte lägga ut sånna inlägg..låter som att hon är dum i huvet...

    SvaraRadera
  3. sen är det väl inte så bra att ha pessoa i dressyren men graman kan man ju ha, sen hade jag aldrig heller lämnat hästen hos en hästhandlare , man vill ju veta vart den hamnar såklart och det är väl inte så bra att man behöver hjälp med att värma upp sin häst..

    men tkr det var lite elakt att skriva det, det kanske inite är ngt hon vill ska komma ut.

    SvaraRadera
  4. Är de fel att ha ett träns från hööks och lite billiagre? Man rider faktiskt inte med sakerna!!! Bara tränset håller och inte skaver ? Så jäkla b och skriva sånt!!! Och gramantygel är väl många som rider med? Inget fel med de alls! Ser det som en liten extra hjälp

    SvaraRadera
  5. Det finns ju bra hästhandlare och vad spelar det för roll om hennes tävlings träns är billigt? :P

    SvaraRadera
  6. Pessoabett o gramantyglar i dressyren?? Tydligen så vet hon inte hur man ska rida...

    SvaraRadera
  7. Vad spelar det för roll om hon har ett tävlingsträns för 179 kr? :p

    SvaraRadera
  8. Hihi, du lär dig av gangsterponny! :D

    SvaraRadera
  9. evelina ljungbeck25 juli 2011 kl. 14:33

    Att hennes tävlingsträns är från hööks och kostar 179 kr, det är det inget fel med.

    Sen tror jag inte att du har några bevis för resten, jag såg inte henne rida med pessoa & graman i PA, ooch att andra värmer upp Musse skulle ju inte funka egentligen, så det är antagligen bara falskt skit allting, jag tror på det när Sofie säger det själv..

    SvaraRadera
  10. din blogg har förändrats du är inte dig lik som du var innan i bloggen. Du har blivit elakare .. gå tillbaks som du var förut mycket bättre då.
    tack hej !

    SvaraRadera
  11. Hehe, Rotebro ligger i Sollentuna!

    SvaraRadera
  12. Varför blir folk så aggro för att hon skrev med vad tränset kostade och var det var köpt?

    Jag tycker mest att det är kul att veta eftersom man då kan kolla upp var det är köpt. Det är väl bra om det är någon som tycker det är snyggt och vill ha ett likadant?

    SvaraRadera
  13. Alltså folk, snälla.
    Nu var det kanske så att det inte var en pik om att tränset var billigt.
    Det kanske var så att detvar ett tips till dom som tycker om hennes tävlingsträns. Att det finns på hööks och att det är billigt om nu någon vill köpa det. Tänk lite innan ni drar er slutsats.

    Sen borde hon kanske lära sig att rida lite. Hon ska ju inte behöva ha hjälp att värma upp sin häst. Jag hatar pessoabett och förstår inte hur någon kan sätta det i munnen på sin häst och absolut inte hur man tänker om man kombinerar det med graman.
    Graman kan vara bra att ha, men måste användas rätt och det passar inte alla hästar.

    Även om det är bra hästhandlare så hade jag aldrig lämnat iväg min häst till en sån. Jag vill veta vart den finns och att det tas hand om på rätt sätt. Jag ska kunna ha kontakt med den nya ägaren och själv kunna bestämma vem det ska vara..

    SvaraRadera
  14. förvånar mig inte om det e sant, ungen verkar ju helt sjuk...

    SvaraRadera
  15. Som alla andra säger så spelar inte tränset någon roll, men jag blev lite förvånad över pessoat och gramantygeln :)

    SvaraRadera
  16. ame vad fan äre för fel på dig ?!?! har du ett träns för 123456789 äckliga jävla kronor eller ? :o

    SvaraRadera
  17. din blogg är jätte bra :)

    Btw... när jag tävlade på Sollentuna den 9 april 2011 så var Sofie där och tävlade på Musse :)

    SvaraRadera
  18. Dessutom, bara för att hon byter in sin ponny hos en hästhandlare behöver inte det betyda att hon inte får reda på vart sin ponny hamnar. Att någon värmer upp ponnyn innan hon rider kanske är bra för henne, hon kanske inte klarade av sin ponny eller hade problem med den och behövde hjälp av någon annan.

    SvaraRadera
  19. Asså vissa värkar inte fatta att de var inskickad FRÅN en läsare, de e ju inte ponnysanning som skrev detta. Hur jävla dum får man va? elakt att skriva elaka saker till ponnysanning!!

    SvaraRadera
  20. den här bloggen suger tack oh hej leverpastej

    SvaraRadera
  21. Skrämmande att du skriver något sådant här. Heter det ponnyljug.blogg.se?? Har själv stått i samma stall som Sofie. Både när hon hade Stjärna och Musse. Kan ju dementera det som skrivits här i inlägget. Jag såg då aldrig henne rida med varken graman eller pessoabett. Sedan såg jag heller aldrig någon "värma upp" hästen åt henne.

    SvaraRadera
  22. Har inga problem med att tränset var billigt, nån annan värmer upp honom, att hon rider med pessoa (det är ryttarens hand som avgör) men att hästen var rädd för vattenkoppen?! wtf? häng in en vattenhink eller något, snacka om att vilja vara med i tv ?

    SvaraRadera
  23. FYFAN SVENSKA SMHÄLLET HAR SPÅRAT UT TOTALT!!
    Ska man skriva ett jävla svar på tal så kan man vel göra det nu då. Hoppas ni njuter av att trycka ner mig. Och vad intressant att några verkar tro på denna skiten!

    - Ja, vi lämnade Stjärna till en hästhandlare, la pengar i mellan och fick världens underbaraste ponny! Jag fick själv välja vem som skulle köpa stjärna och jag har kontakt med ägarna! Hon står för i övrigt på en stor fin gård med två andra ponnysar och har det bra, så bra det kunde bli och jag kan rekomendera hästhandlare, många är exremt duktiga!

    -Haha nej jag får aldrig hjälp med att värma upp honom. Dock så har jag världens underbaraste vän som hjälper mig att utvecklas med Musse. Hon rider honom ibland och hon är den ända som får rida på min älskade ponny.
    - Jaha vill ni veta vilken adress jag bor på och vilken skola jag går på och vad mina föräldrar heter så visst, man ska ju inte få ha något privatliv i denna värld som har spårat ur totalt...SUCK!
    -Jag älskar pessoa, det är det bästa bettet jag någonsin ridit på, i dressyren. Musse är helt underbar på det. Han blir jätte mjuk i munnen och jag likså i mina händer. Så varför skulle det inte vara bra för honom??!! Och graman har min tränare ridit på en gång för att testa! Hon är sjukt duktig på att rida och är van vid att rida med graman, så hon vet vad hon gör. Jag skulle aldrig rida med graman, för jag är inte tillräckligt duktig än!
    -haha vad har du fått det ifrån, jag var på uttagningen av PA1 och blev reserv, men inte med det problemet? :O

    Ojojoj att folk änns orkar diskutera och jag vet vem som har skickat in denna skiten, men jag tänker inte pika personen. Hon ville ha uppmärksam het och PR. Men jag är inte så taskig. Personen måste redan idag må väldigt dåligt eftersom hon äns kommit på tanken att skicka in detta. Men jag är klokare än så och jag vinner i längden på att inte hänga ut henne som vissa andra gör.
    Puuss och Kram ni är så goa allihopa.... eller?!

    SvaraRadera
  24. Så jävla fittigt att alla ni som lägger dumma kommentarer är anonyma, stå för era åsikter.

    SvaraRadera
  25. fan vad ni ljuger, sluta va så taskig mot henne!, inget är sant!

    SvaraRadera
  26. Hur FAN kan du skriva så? Jag tror inte på ett JÄVLA skit i detta inlägget! Vad spelar det för roll att ha ett billigt träns? Om det passar bra till Musse och det inte slaget splelar det ingen roll!

    SvaraRadera
  27. VAD ÄR DET FÖR IDIOT SOM SKRIVER DETTA, LÄMNA SOFIE IFRED! Vem bryr sig om vad hon använder, skriv för i helvete inte ut var hon bor, ditt sär.

    Stryka räcker inte man ser ändå, du borde nog radera helt och hållet, med tanke på att hon kan anmäla dig.

    SvaraRadera
  28. Asså fy fancad taskig!! Hur fan kan man göra såhär?? Sofie är en skit duktig ryttare, hon är mycket bättre en er tillsammans! Vem kan göra en så här Ocool blogg? Fattar att det är en skvallerblogg men vill bara att någon kan stämma hon som har bloggen! Är det någon som tror på dethäär? Omg :o usch hoppas jag aAlldrig får se en så här sida !!

    SvaraRadera
  29. Musse är en fin läromästare, och sofie har lagt många timmar tillsammans med honom, och som vilken häst som hellst har dom svårare och lättare i olika saker. och att rida med en gummisnodd i dressyr för att hjälpa musse att bygga muskler på rätt ställe, är inte att rida med en graman tygel..
    Och om någon hoppat upp på musse och ridit honom är det inte för att sofie inte kan själv, utan för att tränaren ska kunna hjälpa och förstå sofie bättre, till sina mål.
    Sofie är en duktig ryttare, och tränar för bra tränare, så tro mig hon behöver inte hjälp med att rida fram honom.....
    och om ni menar bettet på bilden så är inte det ett pessoabett. pessoabett är ungefär det mest vanliga bettet på ponnys inom hoppning..
    då kan ni i så fall snacka skit om alla ryttare som rider med det, det har att göra med hur stadig hand ryttaren har. pessoabettet kan du göra om till ett helt vanligt tränsbett om du sätter Tygeln i stora vanliga ringarna, och juh längre ner du sätter tyglarna i dom små ringarna juh skarpare blir det, så läs på innan ni ska snacka en massa goja..
    och hon böt inte in sin förra ponny mot musse..
    hennes förra ponny var en Liten B ponny som sofie växt ur, lilla stjärna kom till ett litet försäljningsstall som dom hade bra kontakt med och vi var många som kände ägaren till stallet, Lilla B ponnyn stjärna kom till ett fint hem där en ung liten tjej nu äger henne, dom är mycket glada i henne och sofie har varit där och hälsat på..
    Sofie var med och sökte i första ponny akuten med stjärna + ca 5000 till ungdomar som var med och sökte pga olika problem med sina ponnys.
    va är det för problem? Hur kan man göra en sida och snacka skit om andra tjejer? och deras ponnys?? Har det med svartsjuka o avundsjuka o göra eller vad???
    Skärp er nu. uppför er som man ska, och gör en blogg sida med något positivt istället...

    SvaraRadera
  30. Håller helt och hållet med Jenny.
    Sofie har haft både Stjärna och sedan Musse i samma stall som jag har min häst. Hon tar väl hand om dem, hon vill deras bästa. Vet ni hur svårt det var för henne att sälja Stjärna?! Men är man ponnyryttare så växer man ur sina ponnyer, man måste förr eller senare köpa en ny större ponny/häst. (Alla har inte så mycket pengar att man kan behålla alla sina tidigare ponnyer, och hur schysst skulle det vara då... att ha en häst som bor i hagen och inte kan ridas, eller att tiden inte räcker till när man får för många hästar?) Vi vet att Stjärna kom till ett bra hem.
    Jag har som (Jenny oxå skriver), inte sett några av de påståenden som ni beskriver om pessoabett, gramantyglar, annan "uppvärmare" till hästen. Hur ska man kunna tävla så mycket om man inte skulle "klara av" sin häst? Och jag vet inte hur ni rider, men det är inte bettet som avgör hur skarpt det blir i hästens mun... det är ryttaren hand och känsla. Jag förstår inte hur man kan skriva så mycket strunt om en enda person... taskigt! Hur skulle ni känna er om någon gjorde så mot ER? Hur skulle ni känna er, om flera helt okända personer, går ihop och breddar på nån's lilla lögn/falska rykte, och börjar sprida massa skitsnack. Nät mobbning. Vad vet ni om det? Och till sist, vad vet ni om tv-branschen? Vet ni hur den går till? Tror ni på allt ni ser? "Tänk efter, före"

    SvaraRadera
  31. Precis som Linnea och Kia skriver, även jag har min medryttar häst i samma stall som Sofie stod i tidigare. Kan med sanna ord tala om att Sofie gjort ett fint jobb med sina hästar. Ett annat sätt att se på saken är väl att det ändå är Sofies ensak det hon gör med hästen? Så länge Musse mår bra av det ser inte jag något fel i det?

    Jag kan säga det ärligt eftersom jag suttit på dem båda. Att om det som står ovan skulle vara sant, så skulle inte vi som faktiskt känner både Musse, Sofie och Stjärna reagera så här? Och jag hoppas att även folk där ute känner hur fel skvaller inlägget faktiskt är.

    Ser nu att det står här ovan att bloggen är för oss, och vi ska inte skriva elaka komentarer. Min fråga är hur i helvette det går ihop om du som skriver bloggen nu gör andra illa med det du skriver?

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!