19 maj 2011

Någon ponny man bara åker med?

Fick in ett mail inskickat den 14 maj som löd:

"Såg att Destiny (Jacobs förra ponny) var i Flyinge o tävlade i helgen.
I LA+5 var dom uteslutna. 
Under tiden då Jacob red honom hörde jag massor av människor som sa att "Det är bara att åka med på ponnyn". Att inte folk förstår hur mycket jobb och arbete man faktiskt lägger ner på sina hästar! Det finns INGEN häst som man bara kan "Åka med runt banan" på.
Resultaten finns här: http://online.equipe.com/sv/horses/200249/starts"



Vad tror ni om Destiny? Är han någon häst man bara åkte på? Eller är han tvärtom? En ponny man måste kämpa med? Skriv vad ni tycker! Intressant att höra vad ni har fått för uppfattning. Jag vet redan min åsikt.

Tack för mailet Jennifer! (Jenniferalindahl.blogg.se)

18 kommentarer:

  1. en ponny man bara åker runt på.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att sålänge det är under 1 meter kan du nog styra och åka med, men när det kommer upp över en meter och speciellt i dressyren där finns nog en hel del jobb ;)

    SvaraRadera
  3. Nej absolut inte!! han är en ponny man måste rida på efter som han kan bara bli rädd om han river och då börjar han skena. Jag känner de som äger han och han är en häst man måste jobba med..

    SvaraRadera
  4. det finns INGEN ponny/häst man bara kan åka runt på, visst det går upp till LB, sen måste man lära sig att rida ordenligt, man kan inte komma in o hoppa en Nationell LA+5 utan att kunna ha någon hum av vad man gör, det går inte bara att åka med när man kommer upp i klasserna, destiny är säkert väldigt snäll och gör sitt bästa, men om man kommer helt fel in i en tre kombination så är det ju knappt någon häst som klarar att reda ut det själv. Man måste ju vara ett tillsammans med hästen ju. Så nej, Destiny kan man inte åka runt på i de högre klasserna!

    SvaraRadera
  5. en ponny man måste jobba lite med. :)

    SvaraRadera
  6. Jag vet att det inte bara är en ponny man åker runt på.
    Förresten så finns det inga ponnysar man bara åker på när man hoppar högre klasser! Möjligen upp till LA men sen måste man själv kunna rida ;)

    SvaraRadera
  7. Tror det är en väldigt svårriden häst..

    SvaraRadera
  8. Det står ju att hon utgick? Inte att hon var ute.. Fel i Equipe eller sant?

    Är inte anonym men har ingen blogg, mail:randigaa@live.se (alma)

    SvaraRadera
  9. Baserat på det jag såg på Ponnyakuten så var hästen precis motsatsen. Och även om hästen blivit tränad och "botad" så tror jag ändå inte det är en lätt häst. Samt att alla kan ha en dålig tävlingsdag.

    Det tycker jag att man ska låta folk ha! Sluta snacka skit vid sidan av banan. Dem har förmodligen inte ridit hästen själva, och man kan aldrig bedöma en häst fullt ut innan man själv ridit hästen eller sett hästens många olika sidor.

    SvaraRadera
  10. Jag tror inte att man bara kan "styra" man måste nog kämpa ! Så tror jag iallafall !

    SvaraRadera
  11. Det finns INGEN ponny man bara kan ÅKA med på.
    för dom lär sig alltid att ''ahaaaa så kan jag göra '' , eller ''nu är han inte riktigt med'' ,
    en ponny har nästan alltid nått att hitta på.
    speciellt när det börjar bli högt då går det inte att bara ''åka med''.

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte att han är en ponny att bara åka på! Absolut inte!

    SvaraRadera
  13. jacob har ridit ett år innan ponnyakuten och e på så hög nivå, jag tror det är ponnyn som e duktig

    SvaraRadera
  14. Det finns väll mer eller mindre lätt ridna hästar, men INGEN man bara åker runt på.

    Så jag tror att han kämpade mycket med honom!

    SvaraRadera
  15. Jag tror verkligen inte att Destiny är en häst man bara sitter och åker på! De såg man väll när han var med i Ponnyakuten. Herregud det finns ju folk till allt! Sluta lägga er i sånt som inte rör er har man lust att säga till dom! xP

    SvaraRadera
  16. Haha, han har så ful sits x) *förlåt*

    SvaraRadera
  17. Nu kommer jag låta som värsta skrytarne, men det var min kpmis som red in honom och jag säger då det, det är INTE en häst man bara åker runt på..... Uppenbarligen inte, eftersom de stannade ut sig?

    SvaraRadera
  18. Defernetift en häst man lär sig på men ingen som går att bara åka runt på och styra mot hinderna:)

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!