1 maj 2011

Färgade schabrak

"Hej! tänkte tipsa om att Sara Carlsson för ett tag sen skrev att hon tycker det är helt okej att ha färgade dressyr schabrak även på högre nivåer, men i tävlingsreglementen står det att vitt schabrak är obligatoriskt för alla dressyr tävlingar över klubb-nivå (?) kanske är det jag som har misstolkat TR"


Kom till Saras inlägg om färgade schabrak här!


Fick in detta mailet från Hilda och som det står i mailet så är hon osäker om hon missuppfattar TR. Tror ni att man får ha färgade schabrak i dressyr över klubbnivå? Eller är det som Hilda säger att man ska ha vita? 

10 kommentarer:

  1. TR reglerar inte vilken färg du har på schabraket. Det här är det enda som står: "Sadeln skall vara av engelsk typ (se bild), försedd med
    stigläder, stigbyglar och sadelgjord. Vojlock av tyg, läder eller skinn och dämpande mellanlägg är tillåtet." TR II mom 223.

    SvaraRadera
  2. Det står ingenting i TR om vilken färg schabraket ska ha :)
    Det är valfritt

    SvaraRadera
  3. vart hittade hon det i TR? Håller med kommentaren före mig. Har läst igenom dressyrdelen i TR utan att hitta något som talar om färgen på schabraket.

    SvaraRadera
  4. Vill tipsa om min bloggtävling med fina priser:
    http://montebloggen.se/2011/may/tavling-med-fina-priser.html

    SvaraRadera
  5. Jag satt och lusläste TR när jag skulle avlägga prov för grönt kort, och där stod det ingenting om vitt schabrak. Man kan ha precis vilken färg man vill. Man behöver inte ens ha vita ridbyxor, dock ljusa.

    SvaraRadera
  6. Jag har för mig att domaren sa till en tjej som hade ett rött schabrak på våra hemmatävlingar för två år sedan, men ja. Det spelar väl egentligen ingen roll om han får ha andra färger, vi kan väl alla enas om att det är snyggast med vitt i dressyr haha?

    SvaraRadera
  7. Det är bloppis på våran blogg :D Kika in och se om nått intresserar dig :D
    http://flumriders.blogspot.com/2011/05/bloppis.html

    Du får jättegärna slänga upp en liten länk på din blogg och hjälpa oss :)

    SvaraRadera
  8. Har aldrig läst det i TR, dessutom har jag sett många tävla med färgade schabrak på lokal nivå!

    SvaraRadera
  9. Vilken snygg häst på bilden :D

    SvaraRadera
  10. Kolla datumet - http://carlssonpataket.blogg.se/2011/may/outfit-till-scapaschabraket.html#comment

    & sedan här -
    http://johannagrant.shapemeup.se/2011/03/31/d-2/

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!