22 apr. 2011

Gästbloggning

Hej! Här kommer tjejen som vann bildtävlingen med flest röster och nu har hon äran att skriva ett gästinlägg.


Hej alla PonnySannings läsare!
Jag heter Jessica Stene och det var jag som vann bildtävlingen här för några veckor sen.
Jag hade aldrig trott att jag skulle vinna, ville mest visa upp en bild jag själv var nöjd med. Men jag vann i alla fall och måste nu pyssla ihop ett lite gästinlägg, men det blir kul. tack alla som röstade på min bild!
Jag tänkte göra det enkelt för mej och bara göra en liten presentation av mej själv och vad jag sysslar med.

Jag är en 20årig tjej som bor i en lägenhet på Södermalm i Stockholm med mina tre katter. Man skulle nog kunna kalla mej för en föredetta hästnörd, jag började hålla på med hästar när jag var 4 och "slutade" när jag var runt 17. Under dom åren hann jag hänga många timmar i stallet, jag gick på ridskola och hade medryttarhästar. Men jag tröttnade med tiden och mitt andra intresse tog över, fotografering. Även fast jag har slutat rida så hänger jag mycke i stallet eftersom både min mamma och min syster håller på med hästar. Vi har ett hus på gården så där brukar jag bo ibland, speciellt på sommarn. För tre år sen köpte vi en häst tillsammans, dom hade avlat på min gamla medryttarhäst och vi kunde inte låta bli att köpa fölet. Egentligen är det kanske mest min mammas och systers häst nu men hon är ändå min lilla bäbis som jag ibland åker och kramar på. I sommar ska hon börja tränas och det ska bli så kul att se vad det blir av henne!

År 2007 började jag fotografera seriöst och 2010 var året då jag startade mitt företag som frilansande fotograf och illustratör. Det är verkligen det roligaste jag har gjort, det kan vara väldigt kämpig och tufft men det är samtidigt så kul att få hålla på med det man brinner för. Jag driver företaget på halvtid och det växer hela tiden! Har fortfarande inte bestämt mej om hästfoto är något jag vill hålla på med även i framtiden, men en dröm jag har är att starta en fotograf- och illustratör agentur där jag kan samla ihop duktiga och kreativa människor för att göra det vi älskar. Inom hästfoto så gör jag allt från att ta porträtt hemma hos dej och din häst till att följa med på tävlingar och dokumenterar hela tävlingsdagen. Hästar är fruktansvärt vackra djur och ibland känns det nästan svårt att få en dålig bild :)

Jag har en blogg också, i den kan ni följa mitt jobb som hästfotograf och min vardag i Stockholm. Nu tänkte jag dra igång en liten frågestund där om det är någon som är intresserad, så släng gärna in en fråga! Hoppas ni tycker mitt gästinlägg blev lite kul att läsa. De har iaf vart jätte roligt att få gästblogga här!
Ha världens bästa dag!

1 kommentar:

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!