19 mars 2011

Stallkbf

Sara Carlsson & Secret Star



Secret Star
född: 1998
Imp. Holland


Soccan som hon kallas har jag haft sedan juli 2009. Innan hon kom till oss så har hon haft tre föl och har hoppat LB i sverige. På tävling tänder hon till och tycker att det är jätteroligt, vilket även märks på resultaten. Hon är en väldigt pigg och glad häst som älskar att hoppa och att vara ute i skogen. 

Jag heter Sara Carlsson och har ”bott” på KBF sedan jag var 10år. Jag är född 1993 och läser samhälle på distansgymnasie, Mitt andra intresse efter ridningen är att fotografera.



Caroline Bågfeldt & Gold Dust




Gold Dust eller Dusty som vi dagligen säger är en mycket viktbärande ponny på 148,0 cm. Jag och min familj köpte honom i mars 2011. Innan vi köpte honom har han mestadels varit i England, han importerades till Sverige hösten -09 till ett försäljningsstall, såldes sedan till en tjej som sålde honom till oss efteråt.

Dusty älskar att hoppa och hoppar i princip allt du styr mot. Går även bra i dressyren med lite jobb och arbete. Han är världens snällaste att hantera från marken men vid uppsittning och ridning blir han lite spänd. Han har inte tävlat särskilt mycket så vi ska försöka utbilda oss tillsammans. Vårt mål är att vi kan lita på varandra och komma ut och tävla så småningom.

Jag heter Carro och började rida på KBF när jag var sju år gammal. Sedan dess har stallet varit mitt andra hem. Går på södra skolan i klass 8 och all min tid spenderar jag i stallet. Nu har också min dröm gått i uppfyllelse och jag har fått min egna häst. Och jag hoppas att Dusty ska trivas riktigt bra



Gick in och kollade på http://www.stallkbf.se/ hemsida. Det är där Sara Carlsson (carlssonpåtaket) och Caroline Bågfeldt (ponyfocus) har sina hästar och rider. Gick in och kollade deras presentationer också som ni ser ovan. Måste bara säga att Carros nya ponny, Dusty, är riktigt söt!

2 kommentarer:

  1. Dusty är så himla fin!
    fast jag är lite småkär i soccan också! ;)

    SvaraRadera
  2. Dusty är sååå jä*la fin!!

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!