27 jan. 2011

Vikt och längd

Ganska nyss så lade Karin Warnmark upp ett inlägg om längd och vikt kontroll.

Bla. skrev hon såhär:
Ett tag fick jag flera kommentarer om att jag var för stor för Twiggy, för tung, för lång. Allting var fel. Detta fick mig att sluta vilja rida henne. I princip varje ridpass frågar jag mamma "är jag för stor för henne?" samtidigt som jag sitter och granskar bilder här hemma. Jag vet att vi kanske ligger på gränsen när det gäller längdmässigt men med tanke på att jag aldrig har haft några ambitioner att nå höga höjder i hoppningen samtidigt som det inte märks av i ridningen har det inte varit något akut problem. Tanken var ju att sälja henne i höst då jag ville ha något lite större, men alla vet ju vad som hände sen som gjorde att planerna inte blev av.


Och jag blev helt chockad. Trodde definitivt inte att hon hade sådana tankar om sig själv.




























Tycker absolut inte Karin är för stor för Twiggy. Har inte kommit sådana tankar för mig någongång! Hon når ju knappt ner till schabraket (skämt åsido)! Tycker att Warnmark är helt perfekt storlek för Twiggy och att hon inte ska bry sig vad andra tycker!


Jag tycker det är mycket prat om storlek i hästvärlden just nu. Ni med egen häst, stå på er, ni väljer själva!!
Läs inlägget här

2 kommentarer:

  1. Oj, hon var ju verkligen inte för stor för den ponnyn!?

    SvaraRadera
  2. Förstor, dom måste skämta. Hon ser ju parfekt ut på ponnyn. Men vet någon vad som gjorde att han ändrade sina planer ändå?

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!