23 jan. 2011

Hugo Boss

Dom som såg Ponnyakuten förra året kommer säkert ihåg Hugo Boss som Jossan tog med sig. Han var en ridskoleponny som hon skötte, tävlade och red. Deras problem var att lasta. Och som man såg i programmet så löste det sig.

Men när jag hittade en tjejs blogg på nätet som också tog hand om Hugo, efter Ponnyakuten, så lät det inte som det.

Om ni läser det ovan så ser ni att det verkade inte alls lösa sig. Som ni också såg i programmet så kanske det verkade som om Hugo var en gullig/snäll ponny. 

3 kommentarer:

  1. Jag känner Jossan och har själv ridit och har själv ridit hugo hundratals gånger. Ibörjan när han kom till ridskolan där vi red så var han arg och sen blev han snäll men sen la den ridskolan ner så han byte och då blev han argare igen. Men han har alltid varit sån och säg mig, hur många ridksolehästar är glada? Jag frågade Jossan efter ponnyakuten på hösten hur det gick med Hugo och då sa hon att han hade börjat krångla lite igen men då övade dom som dom gjorde på ponnyakuten och sen gick det bättre. Så med rätt hantering går det ;) Men nu har han flyttade en till gång... Fast han är/var en underbar häst att rida <3

    SvaraRadera
  2. Nu finns det svar på det här inlägget på vår blogg, och även en förtydligare (:

    Hugo är världens finaste ponny.

    SvaraRadera
  3. Hugo står på min ridskola just nu och jag rider på honom flera gånger i veckan. Vi träningslastar honom ibland och de har gått super bra, han är lite grinig i stallet men han försöker bara se läskig ut när han är på sitt lite sämre humör. Annars är han världens gose ponny som gör allt man ber honom om :)

    SvaraRadera

TÄNK PÅ ATT:

- Min skvallerblogg handlar om er, därför ska ni maila mig om det är något som inte passar. Prata med mig innan ni anmäler!

- Jag gör den här bloggen för er, inte för någon annan. Därför ska ni inte ta er tid att kommentera massor med elaka kommentarer!